Nieuws

De Hoefslag vernieuwt!

Eind oktober 2015 heeft de Hoefslag een metamorfose ondergaan; het interieur werd vernieuwd en ook het concept veranderde. Onlangs werd de laatste hand gelegd aan de verbouwing van de ‘conference & private dining rooms’.

HFSLG

Marco Westra is het nieuwe gezicht van de Hoefslag. Samen met sommelier Kasper Scholten is zijn missie het verder op de kaart zetten van het nieuwe concept. Nu de verbouwingen zijn afgerond is het concept compleet. “Zoals ons logo al zegt: de Hoefslag is een symbiose van fine dining, bistro, bar en conference: vier verschillende concepten onder één dak die elkaar positief versterken. De Hoefslag is een ontmoetingsplaats waar iedereen zich thuis voelt; van zakelijke gast tot culinaire ontdekker. Met ons team werken we elke dag heel hard om dit te bewerkstelligen” aldus Westra. “Binnenkort gaan we ook nog aan de slag met een nieuw terras aan de voorzijde. Dan hebben het restaurant, de bistro en de bar ieder een eigen terras” vervolgt Westra enthousiast.

Nieuw concept en openingstijden

Het vernieuwde concept staat voor een nieuwe ervaring op het gebied van culinaire beleving en gastvrijheid. Chef-kok Raoul Meuwese, die samen met executive chef Karl van Baggem verantwoordelijk is voor de keuken, vult aan: “Onze menukaart is geïnspireerd op de seizoenen en wisselt iedere twee maanden, dat is uniek voor een Michelinster restaurant”.

Lunch in de bistro

Daarnaast zijn ook de openingstijden verruimd; vanaf 10.00 uur kunnen gasten doordeweeks al terecht in de bar van de Hoefslag. “Ook de bistro is nu doordeweeks voor de lunch geopend en sinds kort ook weer voor diner op zondag” vertelt Meuwese verder.

Private dining

Onlangs werd de laatste hand gelegd aan de nieuwe ‘conference & private dining rooms’ die gebruikt kunnen worden voor boardmeetings en besloten diners. Vier ruimtes in vier verschillende sferen; bosch, heide, duin en de Salon. “Vergaderen bij de Hoefslag staat voor méér dan functioneel vergaderen alleen. Even los van ‘de waan van de dag’ geïnspireerd worden door de groene omgeving, het interieur, de service en uiteraard de culinaire invulling” aldus Westra.

Jonge doelgroep

Naast vernieuwing is ook verjonging een speerpunt van de Hoefslag en dit spreekt de nieuwe maître erg aan. Westra vervolgt: “De Hoefslag bestaat al bijna 110 jaar maar is vooral bekend bij een oudere doelgroep. Wij willen daar graag verandering in brengen en ook jonge mensen laten beleven hoe het is om in zo’n mooi en gezellig Michelinster restaurant als de Hoefslag te eten!”

Restaurant de Hoefslag staat in de Lekker500 gids van 2016 in de top-100 op plaats 26. Benieuwd naar andere top-100 restaurants? Bestel de gids via deze link online.

Redactie Lekker